Ohřívač je určen k indukčnímu ohřevu ocelových přířezů kruhového průřezu na kovací teplotu. Tyristorový měnič kmitočtu je zabudován ve skříni ohřívače, čímž dochází k úspoře zastavěného prostoru a odpadají ztráty v SF kabelech. Je v něm použit dvanáctipulsní usměrňovač jehož výhodou je nižší podíl rušivých harmonických kmitočtů vyzařovaných do napájecí sítě.
Vstupní mechanizace umožňuje buď plně automatické zakládání studených přířezů, nebo ruční zakládání. To se využívá na krátké přířezy, které není možné v automatickém režimu správně orientovat.
V automatickém režimu obsluha, pomocí vysokozdvižného vozíku, postupně vysypává paletu se studenými přířezy do vibračního zásobníku. Z něho vystupují studené přířezy orientovaně (jeden za druhým) na vstupní dopravník.
V ručním režimu ukládá obsluha přířezy přímo z palety na výše zmíněný vstupní dopravník. Ten přířezy dopraví ke kladkovému podavači, který tvoří dolní prizmatická kladka a horní přítlačná kladka. Obě kladky jsou hnané a jejich rychlost lze nastavit na komunikačním panelu. Kladkový podavač zasouvá přířezy v taktu ohřevu do induktoru. Se zasouváním studeného přířezu do induktoru dojde k vypadnutí posledního přířezu z induktoru.
Připojení induktoru k přívodu a odpadu chladicí vody se provádí pomocí rychlospojek, čímž je zajištěna jeho rychlá výměna za jiný typ. Zároveň není nutné chladicí kapalinu z induktoru vypouštět do kanalizace a tím dochází ke snižování provozních nákladů chladicího systému.
Ohřátý přířez je na řetězový výstupní dopravník vytažen pomocí kladky, která je navržena tak, aby oddělila částečně slepené přířezy. Nesprávně ohřáté (nedohřáté a přehřáté) přířezy jsou zastaveny zarážkou a sesunuty shazovačem na boční skluz. Správně ohřáté přířezy pokračují po dopravníku rovně a vypadávají na skluz do lisu. Na komunikačním panelu lze zvolit i obrácený režim třídění, tj. nesprávně ohřáté přířezy pokračují rovně a správně ohřáté jsou shozeny shazovačem.
Teplota ohřátého přířezu je snímána bezdotykovým měřičem teploty UPF V. Dle výše teploty je regulován výkon ohřívače a je řízena funkce třídícího dopravníku.
Řízení ohřívače je volně programovatelným automatem (PLC) od firmy Siemens. Ovládání ohřevu je z ovládací skříňky pomocí tlačítek a komunikačního panelu. Parametry ohřevu (žádaná teplota, výkon, meze teploty apod.) se nastavují na komunikačním panelu. Na tomto panelu se formou textu zobrazí veškeré poruchy ohřívače.
Ohřívaný materiál | magnetická ocel | |
Rozměry přířezů | Ø D [mm] | 50 - 80 |
délka l [mm] | 1,4D - 550 | |
Maximální ohřáté množství [kg/h] | 1500 | |
Výstupní teplota ohřívaných přířezů [°C] | max. 1299 | |
Jmenovité vstupní hodnoty (silové obvody) | ||
Příkon [kVA] | 745 | |
Vstupní napětí z oddělovacího transformátoru [V] | 3x525 | |
Frekvence [Hz] | 50 | |
Jmenovité vstupní hodnoty (pomocné obvody) | ||
Příkon [kVA] | 25 | |
Vstupní napětí [V] | 3 x 400 | |
Frekvence [Hz] | 50 | |
Jmenovité výstupní hodnoty silových obvodů | ||
Výkon [kW] | 630 | |
Frekvence [kHz] | 0,7 - 2,1 | |
Výstupní napětí [V] | 800 |