Ohřívač byl repasován pro společnost Škoda Auto Mladá Boleslav (b.č. 4) a je určen k indukčnímu ohřevu ocelových přířezů kruhového průřezu na kovací teplotu.
Při jeho rekonstrukci byla provedena kompletní výměna všech prvků pneumatického, chladicího a elektrického rozvodu. Nově je ohřívač řízen volně programovatelným automatem (PLC) od firmy Siemens. Zrekonstruovaný šikmý gravitační skluz umožňuje vytvořit zásobu přířezů před pneumatickou tlačkou. Na ohřívači byla provedena kompletní úprava připojení induktoru. Tato úprava umožňuje používat novou konstrukci induktoru, díky které se významně zkrátila doba jeho výměny (cca do 10 min.).
Ohřáté přířezy vypadávají z induktoru na nový dopravník s třídičkou ohřátých přířezů. Teplota ohřátého přířezu je snímána bezdotykovým měřičem teploty UPF IV-G. Dle výše teploty je regulován výkon ohřívače. Zároveň je podle teploty řízena funkce třídičky ohřátých přířezů, která je třídí na tři druhy (správně ohřáté, nedohřáté a přehřáté).
Ohřívač je ovládán pomocí tlačítek a komunikačního panelu (na lisu), na kterém lze nastavit parametry ohřevu (žádaná teplota, výkon, meze teploty, kód obsluhy apod.). Formou textu se zde zobrazí také veškeré poruchy ohřívače.
Ohřívaný materiál | magnetická ocel | |
Rozměry přířezů | Ø D, [mm] | 30 - 60 |
délka l [mm] | 1,2D - 200 | |
Výkon [kW] | 400 | |
Frekvence [kHz] | 1 - 3 | |
Maximální ohřáté množství [kg/h] | 900 | |
Výstupní teplota ohřívaných přířezů [°C] | max. 1250 |